Den nattliga inredaren

Som någon himla pensionär vaknade jag klockan fem inatt och kunde inte somna om. Efter ett tags snurrande bland linnelakanen (bästa!) försökte jag med ”tricket” att tänka på saker som gör mig glad och lugn. Som inredning till exempel, men det har visat sig vara ett lite dåligt ämne för ibland när jag inreder någon lägenhet i tankarna blir jag uppenbarligen lite för ivrig i stället för lugn och sömnig. Så även inatt, för ajajaj så snygg lägenheten blev! Blev nästan sugen på att flytta eller sadla om till stylist av bara farten!

Varsågod för sharing. Vad har ni för trick för att somna om? Eller vad tänker ni på på kvällen när ni ska sova?

4 kommentarer

Under hem och inredning

4 svar till “Den nattliga inredaren

  1. Det där känner jag igen. Fast det behöver inte ha med just inredning att göra utan det kan vara allt från planering av resor till träning och avhandlingsskrivande. Har tyvärr inget bra trick för de där gångerna man bara ligger och tänker i stället för att sova. Brukar försöka tänka att huvudsaken är att jag ligger ner och vilar om det inte blir så mycket sömn.

    • Vanligare är nog att jag på kvällen går igenom dagen eller morgondagen etc., inredning eller andra ”happy places” har jag sett som avslappningstrick som då som konstaterat inte alltid fungerar :D

      Jo, speciellt före morgonturer med tidig väckning så försöker jag att jag åtminstone går och lägger mig i tid, även om jag sen kanske ännu läser eller surfar (ajabaja). Men liksom ”går ner i varv” åtminstone

  2. Skulle kommentera, men det blev ett helt inlägg istället!

Lämna en kommentar