Hosianna

Här stod jag och såg svettig och mystisk ut på Vihti Skis parkering tidigare i dag. Var inte jättetaggad på att packa iväg mig imorse, men är glad att Jonathan övertalade mig för väl där var det såklart jätteroligt! Vihti var också mycket trevligare än jag mindes från högstadietiderna då alla backar var supersmala och jobbiga. Men stämmer det som jag hörde att fina Alhovuori har lagt lapp på luckan?!IMG_8760
Efter tre timmar kunde man använda mitt favorituttryck på finska, huutaa Hoosiannaa, om låren, men den där tröttheten efter att ha motionerat utomhus är svårslagen. Synd att man aldrig minns det när det är dags igen. Och synd också att redan nu kunna konstatera att det blir svårt att hinna (!) skida fler gånger i vinter (!!), damned you veckoslutsjobb! Inte lika damned you alla andra fabulösa planer jag har fram till april-maj ungefär, den senaste spikades så sent som igår medan vi skrattade över Ginger Joe-flaskorna med Lotta. Åh, peppen!

Lämna en kommentar

Filed under livet

Kommentera

