Internet = <3.

Det pratas ju en del om näthat. Och det bör man göra, för det är alldeles vidrigt vad folk verkar kunna ta sig till bara för att de kan gömma sig bakom anonyma datorskärmar. Men jag tycker vi inte ska glömma bort den positiva sidan av myntet. Att internet kan ge så mycket också. Som det här. Som kommunikation med alla vänner som finns utspridda i världen. Eller att jag i dag lunchade med Therese som jag lärt känna – ja just det, via nätet. Liksom jag träffat t.ex. Christa, Peppe, Karkki, Catten, Catzo, Ellen, Malin och Sandra enbart p.g.a. att vi hållit koll på varandra över internet. För att inte tala om alla bokbloggare, människor som minns att jag gillar Knatten-böcker och därför tar sig tiden att kolla efter dem när de går på antikvariat, och sedan skickar dem till mig, per inte-helt-gratis-post. Som skickade mig presenter när vi gifte oss. Som jag själv försöker minnas tillbaka, med liknande gester. Gester som inte behöver vara dyrare än en Knatten-bok från Myrorna, eller några askar salmiak till någon i ett land utan salmiakstillgång.
Det är klyschigt att säga det, men mitt liv skulle vara fattigare utan internet.

Lämna en kommentar

Under www

Lämna en kommentar