Bord.

FÖRE: I en vecka har vi dinerat på vårt lilla sidbord från IKEA, kändes alltid som ett lekstugebesök när man skulle äta. Förstår inte hur det kunde kännas obekvämt, det har ju nog hänt sig att vi i förra hemmet ätit vid tv:n vid vårt exakt lika höga soffbord både en och två gånger. Anywhoo, lekstugebordet återgår från och med i dag till sin roll som sidobord.

EFTER: Det anlände ett stort och tjusigt ekbord som några starka och händiga män byggde ihop på tjugo minuter medan jag svansade omkring och försökte se ut som om jag gjorde något vettigt. Tycker det är svårt det där, när man har någon fixande främling hos sig. Det är ju inte som om de varken behöver eller ens vill ha min hjälp, ändå känns det inte som att jag kan sätta mig i soffan och läsa/surfa/skriva i all sköns ro. Det brukar sluta med att jag typ flyttar en pappershög från ett rum till ett annat (och troligen blir genomskådad).

NU: Väntar ivrigt på att hortensian ska slå ut i blom och bli alldeles förskräckligt rosa. Och på att även våra matstolar ska komma, men de beräknas anlända först i slutet på juli så det blir att sitta på Aalto-pallarna och inte bjuda hem mer än max två ätande gäster tills dess.

Lämna en kommentar

Under hem och inredning

Lämna en kommentar