Om det där med internet (och det som är viktigare)

Bland en av alla tusentals enkäter som snurrar på nätet finns det en fråga om vad man hellre skulle välja bort, månen eller internet. Nu är väl månen ganska viktig för tidvatten och sådant, men ur just mitt liv skulle jag inte vilja välja bort internet. Internet som gav mig bokbloggarna, som jag lärt känna via ett gemensamt intresse men som sedan blivit så mycket mer än bara internetbekanta som också tycker om böcker. Som jag på FB/Twitter/Instagram interagerar med dagligen, och således tar del av inte bara böckerna de läser utan också barn som föds, föräldrar som dör, husdjur som kommer och försvinner, med mera. Nu i Stockholm träffade jag en bråkdel av dem för middag, och där satt vi sedan i fem (!) timmar och pratade i ett sträck.

Internet som gav mig lånelägenheten vi bodde i, också den genom bokbloggosfären!

Internet som gav mig Sandra, som jag tror att jag började följa på Twitter för att hon jobbade på Pocket Shop men som nu är den jag absolut måste få träffa när jag kommer till Stockholm och som jag skickar julklapp och födelsedagspresent åt. Som alltid är bara ett emoji-rikt WhatsApp-meddelande bort, men som jag blir alldeles varm över att se när hon träffar först mitt ena ressällskap och sedan mitt andra.

Och så Lotta, som jag förvisso lärde känna i Åbo, men som jag lärt känna-känna tack vare våra evinnerligt långa diskussioner på först Facebook-mailen och sedan WhatsApp, och som nu var mitt resesällskap de två första dygnen. Som jag kan prata högt och lågt med, och som jag en kväll fick lämna tjutandes av skratt på det hala trägolvet och hämta Bricanyl för att jag själv skrattat så mycket att jag tappat både röst och andhämtning. Den känslan i magen hörni, när man skrattat så mycket så att kindbenet är grått av mascara och skrattårar. Den känslan får man bara away from keyboard.

2 kommentarer

Under resor, www

2 svar till “Om det där med internet (och det som är viktigare)

  1. Hjälp vad fint! Och mascaraskrattet! Och away from keyboard!

Lämna en kommentar