Dubbelagenten.

Bad om (och fick!) mitt första finska rec.ex häromveckan, Virpi Hämeen-Anttilas nyaste. Förstås. Henne och Leena Lehtolainen är de finska författare jag framför allt läser och har koll på. I förlängningen ledde det också till att jag blev inbjuden till en låst FB-grupp för finska bokbloggare, precis likadan som den som finns för de rikssvenska plus lilla mig. Kul! Känner mig lite som en dubbelagent nu, heh. Nej men det känns nyttigt och roligt att få syn på de inhemska bloggarna också, läser pinsamt få (i princip noll) finska bokbloggar och det är ju otroligt dumt. Här talar vi ju inhemsk litteratur det vore bra att ha koll på, både på ett professionellt och ett personligt plan. Plus övning i språket. Plus, om det går riktigt bra, inbjudan till evenemang som ordnas i det land jag faktiskt bor i, så att jag för en gångs skull skulle kunna gå på dem och inte bli och bröla på andra sidan pölen. Som i fallet Daniels & Johannas releasefest ikväll, eller Kulturnatten på lördag. Bröl bröl.

3 kommentarer

Under böcker, www

3 svar till “Dubbelagenten.

  1. Och jag ska gå på båda! :D

    (Förlåt, kunde inte motstå. Men du: bokbloggarträff i Sthlm! Bokmässan!)

Lämna en kommentar