Hej, här är jag!

Ööh, jaha, där lämnade jag er visst med min rapport från frissastolen och så blidde inget mer?

Sommaren kom (ELLER GJORDE DEN?!) och vi fick fyra veckor ledig tid alla tre. Vi hade kalas för Hugo, vi var i Åbo/Ingå/Borgå/Svartå/Porkala, på Högholmen, på date och på lande.  Plötsligt var det dags för J att börja jobba igen efter ett halvår hemma, och lagom till det blev först jag och sedan Hugo skrällförkylda (egen dubbelsidig ögoninflammation t.ex., MYZET) och var så gott som isolerade i två veckor, jeteroligt…

Jag läser Yle-böcker så gott jag hinner, lyssnar till kommentatorstracket som är min son (han kan kanske 40 ord vid det här laget, helt sjukt?!), puttar gungor i parken så ofta att jag säkert snart får slitningsskada i handleden. Hälsar på en fjäderlätt nyföding som trots allt vägde nästan ett kilo mer än Hugo gjorde. Bokar träffar efter den långa sommaren. Missar alla releaser och förlagsfester av oklar anledning men ska faktiskt åka på Göteborgs bokmässa om bara några veckor. Lär väl komma hem med tusen barnböcker för att döva det dåliga mammasamvetet… Och barnkläder! Mmm, barnkläder. Lika mycket som jag svettas över funderingar kring vinterhalare och vattenpelare och merinoull, lika roooligt är det med vanliga innekläder och söta mössor.

Lastenvaatteet on vaan yksi hypen osa-alue. Miettikää nyt niitä scifi-hifi-tyyppejä, jotka jonottaa koko yön ensi-illan lippuja, pystyttää telttoja ja niin eespäin. Jos oikein kaivelet päätäsi niin eikö muka maailmasta löydy JOKIN asia, jota varten voisit leiriytyä muutamaksi tunniksi kaupan eteen odottamaan? (Operaatio äiti)

(Obs har ej köat utanför butiker! Ännu.)

Lämna en kommentar

Filed under livet

Kommentera

