Tyngst med att resa är att komma hem?

Hemma igen, efter en vecka som gick alldeles för snabbt, what’s that about? Det var skönt och roligt och flygresorna gick bra igen – förstår att vi ännu har något öronvärks-/kaskadspyende-inferno att vänta i framtiden, men än kan jag vara tacksam!. Den tillbaka var kanske den mest krävande hittills då Hugo förvisso sov 1,5 timme i min famn, men sedan vaknade gnällig och krävde konstant program, helst i min famn. Famnmys är ju dock inte riktigt vad det har varit längre, det ska ålas och krumbuktas och gärna stås upp (med stöd) och putas med rumpan. Så allra tyngst med att resa med barn tycker jag faktiskt är att komma hem – då man kan pusta ut och helst skulle vilja sätta på en tvättmaskin (för att känna sig duktig) innan man slänger sig ner i soffan, äter en rågbrödssmörgås med ost och gurka/tomat och tittar på tv resten av kvällen. I stället ska barnet matas-skötas-tvättas-nattas helt som vanligt, i värsta fall med jetlag eller känslor av omtumling. Det är tungt.

Och nu är det söndag kväll och barnet med tandsprickningsgnällighet har somnat efter en lång dag och imorgon ska jag tillbaka till mitt vanliga jobb i min vanliga butik och ändå känns det nästan lite pirrigt? Sex veckor jobbar jag ännu, sen blir jag vårdledig med min då ettåring (!). Tiden går nog fort härhemma också O_o.

Lämna en kommentar

Filed under jobb, resor

Kommentera

