Working mum

Ja, jobbet alltså. Det går bra faktiskt! Jag gillar butiken, och även om arbetsvägen är längre går den oftast rätt okej, plus att jag kan kombinera läsning på bussen och podcast under promenad och tågresa så länge det inte är för kallt (!) i morgonbussen. Mitt telefonbatteri har blivit uselt, så jag släpar omkring på en laddare och en extra strömkälla och muttrar för mig själv över hur dyra prylar blir dåliga fort. Och förutom att läsa meddelanden på lunchrasten, så försöker jag hinna läsa böcker. Mmm, böcker!

Konstigt snabbt vänjer jag mig vid både jobbrutinerna och att det nu är J som har huvudansvaret över Hugo och typ hans skötväska. De flänger omkring om dagarna, går på champagnebrunch (!) och läkarkontroller, och den enda det är ”synd om” är mig :). Hur vi någonsin ska få dagisrutiner (och vab) att rulla ger mig redan nu ångest att tänka på, men jag skjuter bort de tankarna än så länge. Hugo är glad och verkar inte lida nämnvärt av att jag är borta så mycket, förutom att han har börjat vakna ohemult tidigt om morgnarna – hoppas det är en väldigt kort fas… När jag har kvällstur kommer jag hem efter att han har somnat, det är kanske det tyngsta faktiskt, förutom att jag inte har tillgång till hans mjuka hamsterkinder att pussa på närhelst jag vill. Fast i sommar får jag hänga med honom heltid igen, även om han då blir en toddler och kanske har viktigare saker för sig än att sitta i mammas famn och mysa.

Lämna en kommentar

Filed under jobb

Kommentera

