Allt som sägs (via kläder?)

Intressant (?): ska på teater* ikväll och behöver självklart inte amningsvänliga kläder till det, men i stället för att känna ”WOHOO freedom hej HELA garderoben!” känner jag mer: ”Ääh, VAD ska jag ha på mig?!”. Konstigt! Under graviditetstiden kunde jag förvisso ibland tycka att det var rätt befriande att jag hade mina några paitor och nån klänning och det var det. Då var det å andra sidan väldigt uppenbart varför min garderob var så begränsad, nu är det ju ingen som ser på mig att jag har ett barn (förutom frenetiskt telefonkollande kanske?). Har sett många blogga om det här med att vara nöjd med det man har under sina köpstopp – nu har inte min lösning varit springa ut och köpa nåt nytt iofs, men en rensning av garderoben vore nog definitivt på sin plats. Plus kanske nånslags vuxenifiering av den också?

*) Personligt projekt: se allt Milja Sarkola skapar.

Lämna en kommentar

Filed under kultur, livet

Kommentera

