Nyår, vardag, var dag

Det hände sig att vi först inte mindes hur vi firade nyår för två år sedan (lärkorna, Tölöviken, J var gravid och körde hem oss) och att jag inte fick någon hjälp i frågan via bloggen heller, så här kommer en redogörelse vad vi gjorde den här gången: firade ett babytidtabellsanpassat nyår i Sundsberg, så sjukt passande eftersom L som bor där har varit en av mina närmast förtrogna under den sista graviditetstiden och sedan babymånaderna eftersom hon är i exakt samma situation. Dessutom har vi samma smak i många frågor, t.ex. kan ni ganska långt föreställa er nyårsdukningen eftersom jag skulle ha dukat på samma sätt: ljusgrå duk, Iittala-tallrikar, Essence-glas, Kivituikkun… Ni fattar. Eftersom det bor massa barnfamiljer i Sundsberg, satsade området på fyrverkerier redan kl.20, och när de var slut åkte vi hem och lade barnet. Höll oss ändå själv vakna och tog emot det nya året i pyjamas och ytterkläder i Radhusets trädgård, bebén sov tack och lov vidare trots smällarna.

Och nu är det vardag (J var ledig i mellandagarna) och nytt år och matrutinerna och blöjbytena är såklart desamma. Ändå blir jag lite andfådd: 2017! Inte längre Hugos bebisår utan året han fyller ett. Jag fyller 30, jag ska jobba några månader innan jag blir vårdledig till hösten, vi ska resa i mars och det blir ju roligt men tiden går så snaaaaaaaaabbt!! Hjälp! Slängde iväg en stor fotobeställning och såg Hugos första månader passera i korniga iPhonebilder. De gjorde mig glada, förstås, det där lilla knytet som växte och blev större, fixerade blicken och började le, skratta, suga på sina tår.

Lämna en kommentar

Filed under fest

Kommentera

