It was the best of times, it was the worse of times

Detta år ändå? Jag har min skrattande och plötsligt småknubbiga (!) baby, allt jag kunnat önska mig, i min bubbla är det på det stora hela bra. Men jag behöver inte blicka långt för att se så mycket smärta. Alla kulturpersonligheter som dog. Krig och elände i världen. Fel president i det stora landet i väst. Så många internetbekanta som är utbrända, och än fler som balanserar farligt nära det helvetesgapet. Många som har sjuka föräldrar. Att jag i somras satt nyförlöst i bilen och grät över att en bekants sjuåring dött i leukemi. Barn som har dött i magen.

2017, lova att göra bättre ifrån dig. Lova!

Lämna en kommentar

Filed under livet

Kommentera

