Kalendää

Det här inlägget kommer typ två månader senare än vanligt, men så är det också ett exceptionellt år: jag har köpt kalender för nästa år! Det blev en Moleskine i grön hard cover, med veckovy (ett måste!) men rätt lite utrymme för varje dag, något som kompenseras med en helsida för anteckningar på höger sida av uppslaget. Jag är lite skeptisk till att det här formatet kommer att passa mig, men har varit sugen på att prova och 2017 känns som rätt år att göra det. Jag kommer nämligen inte att jobba särskilt många månader, och även om det känns som att jag gör en hel del medan jag är föräldraledig, har jag sällan mer än en aktivitet per dag (allt tar ju dessutom tio ggr längre tid när det är en baby involverad *svettig emoji*) = lämpligt läge att testa den här typens kalender.

Och på tal om Moleskines, och som en bonus för att ni orkat läsa så här långt: det finns en Harry Potter-kollektion bland anteckningsböckerna! Åh!

2 kommentarer

Filed under stationerylove

2 responses to “Kalendää

  1. Mycket elegant! Jag är helt beroende av Bookbinders kalendrar (den här modellen: http://www.bookbindersdesign.com/sv/articles/2.104.2371/kalender-2017-smaragdgron , gillar att veckan är som en läsordning (ett ord som precis som penal tydligen inte heller används i Sverige, OMG). Har inte bestämt mig för vilken färg jag ska ha i år dock, det kanske blir den smaragdgröna…

Kommentera

