#bokmässamedbebis

Jag åkte till bokmässan med bebén igår. Det var… svettigt. Dels för att det regnade och vi inte direkt bor nära mässcentret, dels för att jag trots rätt så samarbetsvillig baby ändå var inställd på potentiella katastrofer. Känns som att jag mest a) ammade b) såg folk jag hade velat prata med/lyssna till på avstånd medan jag drog vagnen av och an i ett fruktlöst försök att få barnet att somna. Nåja, jag hann köpa Ylvas bok samt lyssna på ett av hennes framträdanden, samt hänga lite med henne, M och A. Krama några till i förbifarten, samt hänga med kusin M över en blöjkatastrof, kvalitetstid om något, haha! Jag är glad att jag vågade åka, men kommer definitivt att lämna Hugo hemma de kommande åren även om jag såklart gärna ser att han andas in så mycket boklim och kultur som möjligt.

Lämna en kommentar

Filed under babyliv, böcker

Kommentera

