Horisonter

För mig lockar horisonten till skrivande eftersom den markerar gränsen för det jag kan se, samtidigt som den viskar om hur mycket som finns kvar bortom den, osett. Precis som orden på pappret ger mig en chans att formulera något som jag tror mig veta, samtidigt som resultatet alltid blir något annat än jag trodde.

Ylva har skrivit en fin text om sin vecka på Klovharun, Tove Janssons ö. Det blev en radioessä också, måste ta och lyssna på den vid nåt tillfälle.

Lämna en kommentar

Filed under citat, skrivande

Kommentera

