Inredningsiver

Den har smugit sig på den senaste veckan kanske, och slog till med all kraft inatt när jag satt och ammade (fick verkligen hejda mig för att inte börja gå omkring och ordna efter att barnet somnat!). Inredningsivern. Jag är förvånad att det tog så pass länge med tanke på hur mycket tid jag tillbringar hemma just nu, det är annars en klassiker att jag den sista sjukdagen hemma ordnar om i Stringhyllan, haha.

Augusti kom och gick redan, men jag vill ändå få in de blå tonerna av en kvällshimmel i augusti. Samma sak varje år, liksom tulpaner och mintgrönt i januari när jag inte vill se en röd dyna i vitögat på flera månader. Byta lite kuddar i soffan (som dock främst upptas av babynestet och min ”amningsstation”, det är förunderligt hur mycket fysiskt utrymme en 57 cm lång bebis kan ta…). Byta bordduk, ta fram en Kivituikku här, en bricka där. Men framför allt röja upp lite, det känns som det samlats en massa sjukhuspapper och gratulationskort och tuttaskar här och var, brr! Är alls ingen feng shui-anhängare, men här flödar nog inga energier just nu, någon meter kan man flöda bara, sedan är det något i vägen igen. Bort bort! In i mappar, lådor och skåp!

Lämna en kommentar

Filed under hem och inredning

Kommentera

