99,6 %

Hur känns det? Det är tungt nu, jäkligt tungt, och jag får förstås vara tacksam över att ha haft en så pass lätt graviditet men alltså fortabsurditeten i att det inte finns en enda ställning som är bekväm längre?! Också så himla absurt att det snart ska flytta in en tredje liten person här hos oss!

En dag klättrar jag upp och ner på en stol och ordnar och boar, en annan åker jag till stan på lunch- och glassdater och en tredje gör jag mest ingenting. Det är som det ska vara, men det är också rastlöst. Det är skönt att tidsfönstret för när babyn kan tänkas komma blir smalare och smalare, men det är också så. Himla. Konstigt.

Och så hamstrar jag böcker, både på biblioteket och i bokhandlar. Böcker jag snart inte kommer att hinna, orka eller kanske ens vilja läsa. Men kanske jag kan använda dem till att bygga ett tryggt fort för mig och min lilla familj (!) sedan?

2 kommentarer

Filed under gravid

2 responses to “99,6 %

  1. Mia

    Du har gott om tid att läsa mitt i ammandet. Det är inte mycket annat att göra just då. Jag har aldrig varit så insatt i finsk skidåkning som när min äldsta dotter föddes. Skidåkning och bokläsning. Jo jo.

    • Låter lovande, det är många som har sagt det men jag vågar inte räkna med det. Mycket sport på tv i sommar också, kanske jag lär mig massa OS-trivia vad det lider…

Kommentera

