Drömresan?

Twitterchattade igår med @fiktioner om viktiga saker såsom Jenny Diski och bokshopping post-Brexit, och det kom fram att hon ska åka till London i augusti och ägna sig åt detta:

drömresa

Vilken DRÖMRESA! Jag har ganska hög resfeber som bäst*, och drömmer faktiskt mest om just storstäder** (London, New York eller typ Tokyo) för just bok- och stationeryshopping (sen blir det ju aldrig riktigt så väl på plats eftersom jag fegar/snålar ur och tänker att jag lånar från biblioteket, redan har hundra tomma häften etc. Smart men trist). Tror det beror på:

a) att jag pga mammaledigheten är så utvilad eller iaf fått chilla så mycket att jag inte behöver drömma om en solstol vid en pool
b) lite för mycket häng på Tumblr som är en enda orgie i just bokshopping och stationery

*) Verklighetsflykt much?
**) Obs obs för guds skull inte nu när jag igår fick sammandragningar av att gå från Kampen till Kalevagatan..! Men så där att ha att se fram emot…

2 kommentarer

Filed under resor, vill ha

2 responses to “Drömresan?

  1. Men verkligen! Herregud vad kul det skulle vara att se HP-pjäsen också, retsamt att gå förbi skyltningen när jag var där nu i maj, man var så nära men ack så långt borta.

    • Usch, det blir ju nästan ännu värre då jo, när det är ”nästan” inom räckhåll!

      Åh det här kunde så vara en resa jag kunde göra med dig! Lägg sen till lite franskisar med majonäs och vi är i hamn! <3

Kommentera

