Granholm

Tillbringade för övrigt helgen med en del av lärkgänget ute i skärgården, det gick bra och jag kom hem i ett stycke med babyn fortfarande på insidan. Kände mig dock otymplig som inte graciöst kunde hoppa i båten eller bära lika mycket packning som de andra, men men. En kompis med barn åkte hem på lördag förmiddag, så resten av helgen var vi fem vuxna på en (snäll) ettåring, det var en ganska bra ratio med tanke på stentrappor, altankanter och andra potentiella livsfaror, heh.

Lördag kväll hade vi suttit och slöat vid matbordet i flera timmar och ingen ställning kändes riktigt bekväm mag- och ryggmässigt för mig, så jag steg upp och gungade med höfterna och måste väl också omedvetet ha lutat mig lite framåt över stolen, klassisk kvinna i födslovärkar-posé alltså. Kompisens panikslagna blick då hon tittade upp från kortspelet och såg det alltså, priceless (förlåt P!)! :D

Lämna en kommentar

Filed under gravid, livet

Kommentera

