Babyshower!

Nyfiken i en strut hade nog lite anat att det den här söndagen eller nästa kanske kunde löna sig att vara någorlunda vettigt klädd och ”redo” för eventuella gäster, men ändå lyckades de slutligen lura mig! Jonathan drog iväg ”på gym” vid tolvtiden och jag gick rastlöst omkring hemma och typ bytte handdukar, men när ingen syntes till efter 1,5 timme så tänkte jag att det kanske sen också var falskt alarm. N kom förbi med ”något hon köpt i Estland” vilket åter fick mig att bli misstänksam, men när det så ringde på dörren och det faktiskt bara var N och en påse Dumle (min gravidcraving under andra halvan av graviditeten, hejdå nyttiga gurkan!) så slappnade jag av. Medan vi sedan stod vid dörren och pratade hördes det sedan ett mystiskt ”flaxande” uppifrån, och jag som hade lämnat altandörren på glänt blev först rädd att en ekorre eller fågel tagit sig in, men på väg upp så tänkte jag nog om. Och så stod det en massa folk i halvcirkel i vardagsrummet!

Och jisses så de bullade upp, vännerna + mamma och svärmor! Fint att kunna se bara på matbordet att de känner mig och vet vad jag tycker om. Julia hade gjort ett quiz med frågor om vem av oss blivande föräldrar som kommer att göra vissa saker, och N hade med sig blöjor som gästerna fick skriva roliga och/eller peppande hälsningar för mig/oss att läsa sen när man står där mitt i natten och byter veckans hundrade blöja, fint! I övrigt ägnade vi oss mest åt det dignande matbordet och åt att prata bebisar, beskärning av rosor (?!) och Blondinbella. Och så fick jag presenter! En hög fina mjuka babykläder, plus att de flesta hade slagit ihop sig och köpt MaxiCosin vi reserverat i vagnbutiken! Blir helt rörd vid tanken på att babyn kommer kunna att åka bil tryggt tack vare sina ”tanter”.

En finfin solig söndag som tog slut alldeles för snabbt. Var så glad – och sockerstinn – på kvällen att jag hade svårt att somna. Det blir så smörigt allt man skriver vid sådana här tillfällen, men TACK! Tänk att ni finns i mitt liv och ibland tydligen även smygandes i min trädgård. Wow.

Lämna en kommentar

Filed under fest, gravid

Kommentera

