Keeping busy

Den första veckan som mammaledig var så hektisk att det var skönt att på lördagen dra till Långvik och vila upp sig, hehe. Mysigt! img_3547Och så vimlade stället av bekanta också, så efter en god middag på tumis tog vi ännu varsin drink med J&F medan bröllopsgäster skrällde på i salen bredvid.

Den här veckan har jag faktiskt två tomma dagar innan det blir full fart med träff av nyföding och ettårskalas och jag vet inte vad. I en svag stund lovade jag också att sagda ettåring, guddottern, skulle få övernatta hos oss, så Radhuset måste nu akut-toddlerproofas. Blockera trappan, plocka bort pynt på ettåringshöjd, sådant.

Skulle du inte ha program bara varannan dag? frågade L, och jo, det skulle jag. Men det är fint att hinna träffa folk nu när jag ännu orkar/kan. Samtidigt försöker jag komma ifrån den lilla gnagande prestationspressen, att jag de dagar jag bara är hemma ”borde” göra något jag kan presentera för J när han kommer hem från jobbet (obs! De här tankarna finns bara i mitt eget huvud!). Jo, vissa surdegar i form av Viktiga Mail och sådant borde jag ta tag i, men annars är jag ju faktiskt l-e-d-i-g. Det är väl dessutom sista gången på många många år jag faktiskt har möjlighet att ultrachilla så som jag i teorin kan göra nu, så det ska jag försöka minnas. Läsa en bok ur de där TBR-travarna, ta mig en tupplur, äta en glass. Yeah!

Lämna en kommentar

Filed under gravid, livet

Kommentera

