Hur klär man en nyföding? eller Bör jag ännu shoppa något alltså?

Igår köpte vi för övrigt de första paketen med blöjor och – varsågoda att skratta rått åt naiviteten! – det tyckte jag kändes gulligt (än så länge. Förstår att jag kommer att ändra åsikt vad det lider…). Vi saknar ännu vagnen, babyskydd och skötunderlag, men de är beställda/reserverade och torde kunna plockas upp från Vaunuaitta om några veckor. Gällande mig själv måste jag ännu bekanta mig med det stora mysteriet kring amningstillbehör, men babymässigt har jag satt mig i ett informellt köpstopp vad gäller andra klädesplagg än strumpor. TRÅKIGT. Babykläder är ju det gulligaste som finns, lindmen det är så himla svårt att veta hur stor babyn kommer att vara och hur snabbt han kommer att växa. Och fenomenet sommarbaby därtill, som alla ooh:ar och aah:ar sig över? Nä hörni jag sliter håret av mig i undran över om bebén (som visst inte kan svettas när de är riktigt små?) kommer att chilla i kortärmad body medan vi ängsligt fläktar honom, eller hellre ligga invirad i en filt med bomullsmössa på? HUR SKA JAG VETA? Also: det finns så söta outfits för båda varianterna: sval shortsdress och varm collegehalare. Hrrm, köpstopp var det ju…

Lämna en kommentar

Filed under gravid, vill ha

Kommentera

