Steg för steg, ska också jag hänga med

Jag har varit så upptagen med att räkna veckor, dagar och arbetsturer, att jag liksom inte sett bortom tiden efter fredag kl.12 då jag lämnar in min jobbnyckel och vandrar min väg för åtminstone tio månader framåt. Och nu är den dagen nästan här! Missförstå mig inte: jag ser fram emot mammaledigheten, både före och såklart framför allt efter bebé. Och det är skönt både fysiskt och psykiskt att den tiden nu är här. Men har liksom inte greppat att J kommer att ställa väckarklockan på söndag kväll medan jag… inte behöver göra det.

WhatsAppar M i Amsterdam, hon kommer hem (?) till Finland i slutet av juli. Vi konstaterar att jag vid det laget kommer att ha ETT BARN.

Jo. Graviditeter är onödigt långa, naturen kunde med fördel korta ner dem några månader eller så. Men det krävs en hel del tid för att man ska förstå. Man kan känna sparkar, köpa babykläder och bygga spjälsäng och ändå bli helt paff vid ”insikten”.

2 kommentarer

Filed under gravid, jobb

2 responses to “Steg för steg, ska också jag hänga med

  1. Åh, spännande tider! Hör av dig om du vill gå på mammaledighetskaffe/lunch nåt tag (ja eller den benämningen gäller ju bara dig då). :)

    • Spännande tider indeed, hoppas på att verkligen kunna chilla och vila och inte bli rastlös direkt. Men jag ÄR rätt bra på att vara ledig nog… :P

Kommentera

