T.

Tredje trimestern.
Tjugonio komma sex procent kvar av graviditeten.
Terapibassängen skvalpar över kanterna när vi lyfter armar, ben, ämbarlock under vattnet.
Tyngre och tyngre blir magmuskelövningarna, men jag ser för kanske första gången i mitt liv fram emot att åka dit, att motionera.
Talar veckor, vagnar, sommarplaner i bastun, vi sitter bakåtlutade. Valv uppå valv av välvda bukar.
Tvättfat med sittande babyn i duschrummet, vi tittar storögt, längtande.
Tejpar upp 330 gram baby bredvid min säng. Vid det här laget väger han över ett kilo.

img_3190

Tillväxtkurva på rådgivningen, jag ligger under den.
Ta inte vitamintabletten med mjölk säger hon ganska många månader för sent.
Trots det förlåter jag henne, för när hon lyssnar på hjärtljuden sparkar babyn så att magen hoppar och då ler hon.
Tur att J visade sig vara en graviditetsguru och har vitaminpreppat mig på FB-chatten.
Tjugo arbetsturer streckade jag redan över på min postit, nu är de några färre.
Trött.
Textmeddelande: Kela. Lähetys noudettavissa och jag vill springa ut i vårkvällen men besinnar mig (ett dygn).
Tv vill filma oss, jag skrattar men säger nej.
Tvättar flygstrumpor för hand efter jobbet.
Två sekunder ska man knipa.
Tyskland reste han till, men sedan åker jag inte bort från dig mer.
Tvåtusennio förlovade vi oss det här datumet. Jag ändrade plats på ringarna på nyårsafton i Åbo eftersom min vigselring blivit alldeles för lös.
TV4 Play fungerar inte i Finland, men på SVT har Född 2010 precis börjat sändas.
Tittar nog ikväll.
Tjugofem år sedan jag lärde mig läsa.
Tacomiddag imorgon.
Två vänner kommer, mina äldsta.
Textmeddelande: Kan jag sätta kokosflingor på mockarutorna? (Ja!)

2 kommentarer

Filed under gravid, livet

2 responses to “T.

Kommentera

