Ros & ris

Dagens ros: Att sitta med benen högt i en masserande stol medan någon (d.v.s. frissan) tvättar/masserar ditt hår/din skalp med doftande shampoo. Aaaah! Ville aldrig aldrig att det skulle ta slut! Vet inte riktigt hur jag ska piggna till före jobbet nu…

Dagens ris: Mannen i fotobutiken som made conversation genom att fråga om det är okej att hälsa på kvinnor i din situation med ”Hej tjockis!”. Nu var jag så avslappnad och sömnig post-frissabesöket att jag inte kom mig för att svara något annat än ett rungande ”NÄ”, som sedan fick honom att försvara sig med att det ju inte är en förolämpning. ”Det kan ändå vara känsligt att kommentera folks utseende så där”, sa ja pedagogiskt och surt, varpå han ännu måste fråga ”Aj är det känsligt för dig?”.

Bah! Dålig eftersmak nu! Och då tog jag inte ens (?) åt mig personligen, jag tycker min gravidmage är fin (Obs! Med detta inte sagt att inte tjocka människor kan vara/är fina!), men blev bara så himla irriterad på att random medelålders gubbe tycker att det är okej att ta sig friheten att kommentera andra människors (läs: (gravida) kvinnors) utseende. Liten hormonell känslighet dessutom att jag befann mig på hans arbetsplats för att beställa kopior av babyns ultraljudsbilder eftersom vi varnats för att printerpappret gör att de kommer att blekna så småningom. Nu opepp på att använda den butikens tjänster för kommande babybilder (och bröllopsdito, ehehe) liksom…

P.S. Jefligt många parenteser i detta inlägg alltså!

6 kommentarer

Filed under gravid

6 responses to “Ros & ris

  1. Alltså blev så sur på den där gubben. GAAH! Parenteser är däremot bra. Skulle aldrig skriva in parenteser i skönlitterära texter, men gillar att odla dem på bloggen.

    • Väntade ändå några timmar med att ösa ur mig på blogg och FB, men nä, var fortfarande sur!
      Parenteser behövs absolut ibland, har inget emot dem men nu blev det helt löjligt många :D

  2. Lotta

    Åh, var ligger denna frissa med masserande stol för benen?

    • Det stora äpplet! Massagen riktade sig mot ryggen, var oklar i texten ser jag, men också skönt att få benen upp, så att man lite mera låg ner!

  3. Alltså!!! Jävla gubbar! Gå absolut inte dit igen, du borde nästan hänga ut den tycker jag för så där får man faktiskt inte göra.

Kommentera

