Det händer grejer!

Från att mest ha gått omkring och varit otålig och förutom baby väntat på allt babyrelaterat, har det den senaste veckan hänt fast vad!

Kela_2

Sockerbelastningens resultat var normala woop, jag började på Folkhälsans vattenjumppa för gravida, vi beställde vagn från Vaunuaitta och mammalåda från Kela (obviously). Ja och så har jag fått arbetsturerna ända fram till mammaledigheten (!), så det börjar verkligen kännas ”på riktigt” nu!

I magen väger fostret nu ungefär ett kilo, och det känns som om min mage bara de senaste dagarna vuxit något enormt. Den amerikanska gravidappen tyckte att jag ska pamper myself genom att exempelvis gå på mani/pedi och välja en färg som avslöjar babyns kön. Det tyckte inte jag. Bokade däremot frissa, long overdue! Mvh landsvägsfärgad rishög.

Lämna en kommentar

Filed under gravid

Kommentera

