Fick ”betyg”!

Man må säga mycket om vår rådgivningstantperson, men hennes felsägning där hon kallade graviditetsintyget för graviditetsbetyg var ändå helt charmig kan jag tycka.

Allt bra med mig, även om jag bara den senaste veckan plötsligt upptäckte att jag ju minsann gått och blivit framtung. Kan inte heller längre gå raskt, det river liksom i nedre magen, typ, jag tror inte att det är sammandragningar utan snarare ligament-issues, men får sakta ner oberoende. Hallonets (= arbetsnamnet) hjärta lät som en galopperande häst och sparkarna känns nu flera gånger om dagen, så jag tolkar det som att allt är bra med honom också. Överlag är det här en trevlig del av graviditeten (vecka 24 imorgon) där magen är rund och fin men jag ännu inte stånkar omkring som en astmatisk val. Håller tummarna för att det ska fortsätta så ett bra tag till!

Lämna en kommentar

Filed under gravid, hälsa

Kommentera

