”Alldeles för pojkigt!”

Oh dear lord, kollade lite på vad det stod om den nya mammalådan på finska bloggar och i kommentarsfält och det var ju… pulshöjande. Visst får alla ha åsikter, det hade jag ju själv precis, men lite svettig blir man allt av ”Skulle aldrig sätta blått eller grönt på min flicka!”-kommentarerna. Jag säger inte alls att jag heller är perfekt, tyvärr, visst faller en del (men inte allt!) ljus- och hallonrött bort nu när jag vet att det är en pojke vi ska få, men känner mig ändå milsvida ifrån dem som dömer t.ex. de vita sparkbyxorna med ljusblåa ugglor som ett klädesplagg ”bara för pojkar”. Tack och lov! Sen kunde ju Kela gärna ta in lite fler färger i lådan än just beige och blått.

2 kommentarer

Filed under gravid

2 responses to “”Alldeles för pojkigt!”

  1. Vilken grej med mammalådan alltså, för inte finns det väl nånting sånt i Sverige?

    • Den var faktiskt världsunik, men efter att William & Kate fick en skickad åt sig så har typ Kanada och Minnesota tagit efter :) Otroligt fin förmån!

Kommentera

