Efterlyses: pojknamnsförslag!

Hej hörni, medan jag fixar ärenden för att sedan kunna förlusta mig i Stockholm skulle det vara jättehejsan om ni kunde komma med lite namnförslag! Vi tycker båda att det är svårare med pojknamn, så lite idéer och input vore roligt. Vi har några kandidater och rentav ett ”färdigt” namn (inklusive andranamnen alltså), men jag vill inte rista något i sten innan babyn faktiskt är född och vi har fått träffa honom och känna efter om han* faktiskt känns som en *PIIIIIP*.

Jag har tidigare älskat långa namn, typ ju fler stavelser desto bättre, men de senaste åren har jag snarare svängt om till det motsatta. Namnet ska klinga svenskt men funka något sånär okej på finska och engelska, det får inte vara helt spejsat och helst inte jättegammaldags. Ett annat krav är att tilltalsnamnet kommer först av namnen, men det behöver ni ju inte bry er om. So, hit me med era (näst)bästa** förslag!

*) Fortfarande lite konstigt att säga ”han” och inte den/hen/babyn
**) Om ni vill spara ert allra bästa åt eventuella framtida barn :).

4 kommentarer

Filed under gravid

4 responses to “Efterlyses: pojknamnsförslag!

  1. Jag har sagt mitt…

  2. Adrian gillade jag men nicke gjorde det icke, gillar Filip / Philip men inte Fille. Du får ett tjejnamn också Louise tycker jag är så himla fint.

Kommentera

