3-lista!

3-ista via Heidi Mari. Nu kör vi!

Tre ställen jag har bott på
– Det stora radhusbolaget med röda plank och gården där man kunde cykla runt runt. Syrenbuskarna och det varma röret vi stekte snö på.
– Min första egna lägenhet på T-gatan. Minns ännu exakt hur de olika golven kändes mot fötterna. Dörrmekanismen till min lilla garderob. Min skrangliga loftsäng.
– Vårt första gemensamma hem på Lilla T-gatan. Ärvda möbler och bådas namn på dörren. Väggarna jag målade den stekheta sommaren 2006: vita, ljusblåa, cappuccinofärgade.

Tre saker jag ser fram emot
– Stockholm med mamma nu i veckan!
– Och Göteborg några veckor senare, heh
– Bebéns ankomst (azzå inte själva förlossningen då kanske, men ett stycke frisk och mysig baby på utsidan av magen)

Tre saker jag gillar
– Att få ta de första lätta stegen i Converse efter x antal månader i klumpiga vinterskor
– Att få presenter
– Palmer! Blir oproportionerligt glad av att få se såna ur flygplansfönstret eller bakom bokkanten från min solstol

Tre saker jag inte gillar
– Att ringa Viktiga Samtal
– När resor tar slut
– När J släcker sänglampan och somnar på en halvminut och jag själv inte alls är trött ännu (har dock hänt väldigt få gånger nu under graviditeten, bra där!)

Tre saker jag ska göra gjorde i helgen
– Åkte jefligt mycket bil, till norra Savolax och tillbaka, plus lite däromkring
– Åt biffar tillredda av Finlands bästa biffstekare (sorry Lillebror, det är inte du)
– Åt även cirka min egen vikt i mat och bakverk. Savolaxiska släktingars gästfrihet vet inga gränser annat än.. magpumpning?

Tre podcasts jag lyssnar på
Alex & Sigge
Books on the Nightstand
Vattnet går. Nytt beroende som jag försöker portionera ut eftersom det inte finns så många avsnitt ännu

Lämna en kommentar

Filed under listor

Kommentera

