Bowlingklotet är här

… eller åtminstone en tredjedels vattenmelon eller så. Skumt hur jag på lördagen fortfarande använde vanliga jeans utan problem, t.o.m. med långkalsonger under, för att sedan på söndagen vakna med en hård boll till mage. Jeansen gick just och just att knäppa men obekvämt, och eftersom jag skulle på brunch tog jag mammajeansen ”för säkerhets skull” (LOL, naiviteten!). Imorse drog jag en vanlig trikåblus från Gina Tricot över huvudet och ner över magen, och som vore jag med i en tecknad film rullade den direkt upp igen. Jaha. Hejdå vanliga jeansen, vi ses i höst (?)!

Snacka om att ha fått överta några gamla graviditetsblusar av Julia i grevens tid, jag har varit så fokuserad på byxor och shorts att jag inte helt insåg att vanliga t-tröjor inte nödvändigtvis alls täcker växande mage + mammajeansens resår. Plus att det kan kännas underligt klaustrofobiskt med en spänd tröja över magen, förstår nu varför en gravid kompis utropade ett euforiskt Aah! när hon iklädde sig en mammapaita första gången under sin andra graviditet (vi råkade alltså sova över hos dem den gången). Bra ändå att magen ploppade ut härhemma så att jag hann tänka om resepackningen lite (läs: hinner försöka akutshoppa kortärmade preggoöverdelar).

Slut på rafflande rapport, nu ska jag snart akutscouta lite paitor i Sello, hufvudstaden levererade väldigt knapert tidigare i dag. Och ursäkta det enorma graviditetsfokuset här på bloggen just nu, jag vet att en del tycker att det är det bästa som har hänt den här bloggen medan en del av er förmodligen tycker tvärtom. Ni senare, hav tålamod, snart kommer det lite palmbilder!

8 kommentarer

Filed under gravid

8 responses to “Bowlingklotet är här

  1. Kan inte bli för mycket gravidfokus Jessi! Herregud, jag har inte hunnit/orkat läsa några bloggar sen strax innan flytten så jag har ju massor att läsa ikapp. Vad mysigt med ett klot!
    <3

  2. Nicola

    Hej Jessica! Jag läser din blogg med jämna mellanrum och reagerade på roliga nyheter att du får en liten i juli :) Jag har samma situation (dvs. baby i juli) så ska bli roligt att följa din blogg :) Får jag fråga när du har beräknat?

    Om jag minns rätt har vi gott samtidigt i Mattliden, jag en klass under :)

    • Nämen hej! Tänkte genast när jag såg ditt namn att kan det vara du :) Vad roligt att du läser och nu kommenterade, och GRATTIS till baby! Vi har beräknat datum 7.7, men det kan väl betyda allt mellan typ midsommar och slutet på juli.. När har ni? Har du mått bra? Så spännande alltihopa!

  3. Pingback: Graviditetsinsikter halvvägs (20+0) | Panorama

Kommentera

