I dag har jag hört ditt lilla hjärta slå

Vi promenerar tillsammans till rådgivningen, minerna är glada och inte sammanbitna numera. Våningen är redan full av barnvagnar och små barn som kryper omkring på golvet och kikar på J bakom en pelare. Vi har blåa plastskydd över vinterskorna, hans högra är trasigt. Rådgivningstanten som inte är en tant pratar om familjeförberedelse och kalcium, frågar på nytt vad vi jobbar med, säger Jag tror att det är normalt (!).

Hon slår på Dopplern och för den över min navel, det susar och ekar. Alla har vi hört hjärtljud förut, men det är första gången jag hör dem inifrån min mage. 150 slag i minuten, men avbrutna av en massa högljudda smällar. Det är babyn som sparkar och rör på sig, säger tanten som inte är en tant.

6 kommentarer

Filed under gravid

6 responses to “I dag har jag hört ditt lilla hjärta slå

  1. Underbart! <3 Älskar verkligen ditt sätt att skriva.

  2. Så fint skrivet igen, Jessi 💛

Kommentera

