Tillägg om tillökning

Okej så det hände ju en grej under slutet av 2015 som kom att färga hela min upplevelse av det året: jag blev äntligen gravid. Det har varit en lång och stundvis väldigt tung resa mot den euforiska känslan av ett positivt graviditetstest, och kanske kommer jag att skriva mer om det senare. Förhoppningsvis. Det är något man borde våga tala mer om.

img_2187
Men det här är ett glädjens inlägg. Ett första bloggoutande av den sprattlande lilla krabaten som bosatt sig i min mage och som, om allt går bra, kommer att titta ut i juli. Det är allt väldigt spännande och omtumlande, och vi är så himla himla glada.

11 kommentarer

Filed under gravid

11 responses to “Tillägg om tillökning

  1. Hurra, hurra, hurra! Rosor och fanfarer! Blev så himla glad när jag fick höra nyheten!

  2. Brööl blir tåris! Så mycket grattis till er, kan inte vänta på att få se en pytteliten Bokbabblis ;)

    • Naaw! Tack, dit är det ju nog ännu ett tag, men nu kanske jag skulle sparka igång bloggandet igen iaf, nu när jag a) inte är i trötthetskoma b) faktiskt kan skriva om det jag tänker på allra mest :))

  3. Alltså jag är så glad över den här nyheten! Många grattisar och stort lycka till på vägen!

  4. Mia

    Ja du! Jag säger grattis igen! Och vill gärna uppmuntra till att våga tala om det svåra också, för som du säger, det kan gärna talas mer om sånt. Det är inte alltid kroppen gör som kroppen borde.

    • Tack! Jo, folk vet för lite och säger så dumma saker. Och det gör gott också för mig att våga tala, har gjort det med några (+ skrivit) along the way, men nu känns det obviously lättare att ”erkänna”

  5. Pingback: I mål | Panorama

Kommentera

