Lika barn leka bäst i lika strumpor

Ni vet sådana där sköna typer som har inramade planscher där det står Life’s too short to wear matching socks? Alltså JAG FATTAR INTE hur man

a) Inte har matching socks, dem har man ju parat ihop på tvättstrecket och sedan rullat ihop till en boll och stoppat ner i lådan. JU?!
b) Mot förmodan stöter på en opar strumpa och tänker Okej, då sätter jag på mig den här då, och sen nån annan jag hittar, kanske i någon annan färg! Det går liksom mot allt jag tror på här i livet ;)

Mvh, inte så cool och avslappnad. Vågade skriva det här nu när det visade sig att det finns en till människa som jag i världen, nämligen Anne Hietanen. Eller en tredje då, för min man är likadan som jag. Bless him.

4 kommentarer

Filed under livet

4 responses to “Lika barn leka bäst i lika strumpor

  1. Mm. På flit gör jag det nog aldrig. Men jag är jätte noga med strumpor överlag, hatar när de hasar ner. Har börjat slänga sådana fast de är hela och nya, har lidit av den lutheranska plikten men icke mer. Min livskvalitet är så mycket bättre nu!

    • Bra där, annars är det ju en klassiker att dåliga strumpor och underkläder man stört sig på hela dagen ändå hamnar i tvättkorgen – tvättmaskinen – bykstrecket – skåpet – kroppen IGEN

  2. Här har du en till! Vilken överraskning, va? ;) Eller två, sambon kämpar med att försöka para ihop sina svarta strumpor efter varje tvätt. Själv har jag slutat köpa helsvarta åt mig själv eftersom de försvinner in i hans samling.

    • Vi har som tur så pass olika fotstorlek att de inte går att blanda. Men visst är ju helsvarta annars också kluriga, man får gå enligt slitage och resårmodell sen bara. Jobbigt jobbigt :P

Kommentera

