Hello, do you remember

Catten kör en musikalisk julkalender på temat nostalgi i år. Jag är ju som vi alla vet rätt ointresserad av musik, det kan gå långt över en vecka utan att jag lyssnar på musik (annat än på jobbet), men när jag väl får feeling lyssnar jag sedan sönder sången i stället. Skulle knappast själv kunna lista 24 sånger kopplade till specifika minnen, men visst finns det musik som jag starkt associerar till människor och/eller platser. Back for Good är mitt tonårsrum med A, Protection doftar pepparmintte i ett ljusgult studentrum i Göteborg. Long Lost Penpal är soundtracket för en oktobervecka i Berlin, Mountains Crave är Stockholm när körsbärs- och magnoliaträden blommade.

Lämna en kommentar

Filed under livet, resor

Kommentera

