Huippu helg!!

IMG_1097

På torsdagen önskade jag redan några kunder trevligt veckoslut eftersom min helg började där och då. Steg på tåget och hoppades på att ingen såg mig selfie-posera där i kupén. Sen lade jag direkt upp bilden på Instagram där selfies däremot är högsta valuta.

 

IMG_1102

Renskrev mina intervjufrågor under tågresan, så det blev inte mer än några tiotals sidor lästa i den här thrillern (tonåring undkommer seriemördare men hittar som vuxen hans signum, sommarrudbeckior (?!) a.k.a. black eyed susans-blommorna planterade under sitt fönster. Låter väldigt lovande, men får lov att återkomma). Lite synd ändå på bra lästid!

IMG_1119

Efter en eftermiddag med indisk mat och kväll med plötslig naturpromenad i mörkret, grydde fredagen och jag drog iväg till mässcentret för att intervjua de här stjärnorna. Så h-i-m-l-a- trevliga, fast det visste jag redan (skryt skryt)! Att samtidigt intervjua på svenska och tolka till finska var rätt knepigt, men jag tror det gick okej. Fick kramar och signerade böcker också.

IMG_1154

Efter tre intensiva timmar på bokmässan var jag glad men hade en hiskelig huvudvärk. Art-chai latte med Karin, och sedermera middag och bad i utebalja mitt under stormen Valio hemma hos Aadas husse & matte rådde dock bot också på den. Somnade sedan gott på loftet i detta Åbos snyggaste hem.

Ledig lördag! Efter helgfrukost, promenad och allmänt häng styrde vi de bayerska fullbloden upp på motorvägen och åkte hem via matbutik och R-kiosk. Adlibris-paketet innehöll bland annat dessa Christie-Novellixar, ai että vad snygga!
IMG_1173

Ledig söndag! Att vakna av sig själv, inte till väckarklocka, katter, hundar eller småbarnspladder. Att vakna tillsammans, och utan planer. Ni fattar. Jag var i sjunde himlen, och dagen fylldes av hemmafix, höstpromenad och matlagning. Jonathan förverkligade min idé om att använda restbitarna från halltapeten mellan skivorna i Billy-hyllans dörrar, och det blev ju skitsnyggt om jag får säga det själv. Vilket jag får.

2 kommentarer

Filed under böcker, hem och inredning, Radhuset

2 responses to “Huippu helg!!

  1. Nina Othman

    Vilken helg, kunde ju inte bli bättre!

Kommentera

