Livet.

IMG_0424

Jag får ett ledset meddelande precis innan jag ska somna, tänker inte just då men senare på hur mina granna Fuck cancer-armband inte hjälper ett dugg när eländessjukdomen slår sina vassa klor i familjer och river till. Jag svarar så gott det går, sover sedan över elva timmar i den smala våningssängen, drömlöst. Ordnar veckans tredje bokhylla, packar ner vattenflaska, bok och hammare i min tygkasse och väjer för kottar på väg ner mot sjön. Sitter och läser på bastuverandan tills det blir för varmt och jag tar några steg ner till strandbrynet och via två hala stenar glider ner i det mjuka sjövattnet. Kan under några varma sensommardagar plötsligt leva enligt devisen Man ångrar aldrig en simtur. Torkar mig snabbt i en rosa handduk, har fortfarande våt rygg när jag bankar ner några uppstickande spikar på verandagolvet. Bastun är byggd samma år famo föddes, verandan kom senare.

Fuck cancer.

2 kommentarer

Filed under livet

2 responses to “Livet.

  1. Sara - finaprickar

    Åh, jag håller helt och fullt med. Fast från andra sidan, den som skickat alla meddelanden och ringt alla närmsta. Fuck cancer!

    • Ja hjälp! <3 Hemskt att tänka på hur den slår till i alla generationer och åldrar. Hur vi alla blivit drabbade, mer eller mindre nära.
      Styrka till dig!

Kommentera

