Throwback

Ässä Mix är hennes favoriter och Missä X är mina. De har lagat makaronilåda. Vi tar iland vid den stora bryggan eftersom den mindre är sönder, men annars är allt precis som det brukar. Så som det var för tjugo år sedan, när jag var här för första gången. Kanske är vi inte längre varandras närmast förtrogna, men jag kramar hennes familj och släkt, bär upp min väska för den knarrande trappan och bäddar med gulblommiga lakan på den sida av sängen jag alltid sovit i. Äter makaronilåda och rostat bröd, badar bastu och simmar i havsvattnet som är kallare än insjön vid vår stuga. Hoppar bomb från stora bryggan och där jag ligger på filten mellan dem blir jag brunare än jag blivit på hela sommaren. Vi är varandras minnesbanker, och vi skrattar åt trattar och yogaposéer. Hon mår illa längs den krokiga vägen hem, men jag är inte rädd.

IMG_0275_2

Lämna en kommentar

Filed under livet

Kommentera

