Love Liebe amour. Ever immer toujours.

Vi ska gå på årets första bröllop imorgon (jee!), och jag googlade gratulationstexter till kortet innan jag kom ihåg hur arg jag blev på dem förra sommaren inför ett annat bröllop. Handlar de inte om att ett barn ska bli till på bröllopsnatten (och komma och förstöra den ljuva framtid paret föreställer sig på sin bröllopsdag) så kretsar det kring temat hur man inte längre lever i synd men livet kommer att bli mycket tristare/sämre nu när kvinnan lyckats fånga mannen med sin snara. Jag frågar mig, VEM skulle skriva så här på ett kort i nådens år 2015:

Må bruden så behaga sin härskare
att han aldrig vill ha någon färskare

Skulle så ha sagt upp bekantskapen ifall någon ”gratulerat” oss på det sättet…

2 kommentarer

Filed under bröllop

2 responses to “Love Liebe amour. Ever immer toujours.

  1. Nina Othman

    Oj. och det som var de första radern i den där andra sången jag hade skrivit åt er, tur att jag inte sjöng den… ;)

Kommentera

