Sommarlista

Såklart jag också fyller i! Har sett liknande lista snurra runt hos Ratata-folket, men den här är snodd av den där Jenny.

Mina planer för sommaren: För tillfället försöker jag låta bli att göra upp planer eller förvänta mig att sommaren ska bli exakt så perfekt som den var förra året. Det blir några bröllop, en polttare, ett kalas, en midsommarfest, förhoppningsvis små spontana utflykter till somriga städer och andras landställen. Ett midsommarfirande på våra marker! Båtåkande. Tid på lande. Tid för och med människor jag tycker om.

IMG_4237

Bästa sommarstället: Vårt lande. Och As. Gärna en dagstripp till Åbo, det gjorde vi alltid när jag var barn och nuförtiden finns det såklart än mer orsaker att åka dit.
Favoritsommarblomman: Öh, står helt still. Blåbärsris?
Här badar simmar jag helst: I sjön på lande, nakupelle. Och sen vill jag hoppa från bryggorna i Ingå och Snappertuna!
Hur länge ska du vara ledig? Tre veckor i juli, en vecka i september. Plus långhelg i Stockholm i augusti!
Vad ser du mest framemot? Vad ser jag inte framemot? Måltider utomhus, bara ben och brisen i ansiktet. Midsommar. Att tillbringa dagarna på bastuverandan. Stockholm. Tiden – att kunna ägna den åt det man önskar utan att behöva vara medveten om klockan som tickar. Böckerna jag kommer att läsa, solbrännan jag kommer att odla, grillmaten jag kommer att äta, longboardkilometrarna jag kommer att åka, det kalla rosévinet jag kommer att dricka. Att få hänga med Jonathan dygnet runt i hur många dagar som helst.
Vad kommer du att köpa inför semestern? Troligen böcker, kanske nån t-shirt eller annat random somrigt plagg. Resorna till och från Stockholm #selfiebåten.
Favoritsommardoft: Luften efter en liten regnskur!
Hur kommer du att göra dig illa? När jag trillar av longboarden medan någon annan ser på.
Vad oroar du dig för? Same old, same old, fast ganska lite just nu. Eller okej, vädret får hemskt hemskt gärna vara varmt och soligt största delen av min semester, tack tack.
Hur kommer du att minnas din semester sen i september? Förutom att jag troligtvis ligger på en spansk eller grekisk playa ännu i september, vill jag titta på mina bleknande fräknar i spegeln och tänka att Wow, den här sommaren blev ju faktiskt bättre än 2014!
Den ultimata sommardagen: Den lugna eller den aktiva.

5 kommentarer

Filed under listor

5 responses to “Sommarlista

  1. din planerade sommar låter fantastisk!

  2. Härligt! Åh, jag har såna fina bilder i mitt huvud av ert sommarställe, hoppas verkligen jag har möjlighet att hälsa på där nån gång. Jag börjar tänka att man kanske borde ha blivit lärare ändå så man fick de där långa somrarna… Ska också fylla i listan nu.

    • Nåå, vad gulligt av dig :D Såklart ska du någongång komma dit, välkommen!
      Ja, varför var det ingen av HF-kanslisterna som påpekade TIO VECKORS LEDIGHET när de försökte pracka pedagogiken på oss? :P

  3. Ja herregud, tänk vad man hade tänkt om då! :D

Kommentera

