Ensam hemma

Är så sällan ensam hemma övernatten att det varje gång känns riktigt exotiskt (och oftast även lite halvtråkigt efter ungefär en timme när jag känner mig färdig med det). Skönt att lördagens arbetstur numera slutar en timme tidigare, och att jag kom åtminstone halvvägs på min sedvanligt alltför optimistiska to do-lista. Köpte papperslim och gurka (ej kopplade), tog en liten promenad, grävde fram min vårjacka, skyddssprayade mina tusen par Converse, läste ut en bok, skrev ett brev för hand, tvättade en tvätt + ett par jeans som jag spillt min jobblunch på, packade ett litet paket, såg 1½ avsnitt delvis framåtspolade Babel-avsnitt (dreglar såklart över Sigge E och hans bokhylleföljetong, men gladdes även åt exempelvis Miranda July och Bodil Malmsten) på datorn medan jag samtidigt färglade (detta KNARK!), åt knäckebröd och glass emedan jag fortfarande var mätt efter den utspillda lunchen, lackade tånaglarna, funderade på nästa bok ur bibliotekshögen men kom ingen vart, funderade på Stockholmspackning men kom ingen vart, skrev ett blogginlägg och senare ett till, gick tydligen helt för sent och lade mig.

H. Crazy little partygirl (varsågod nu fick ni den på hjärnan, HÄJ!)

2 kommentarer

Filed under livet

2 responses to “Ensam hemma

  1. Åh, det låter jätteskönt! Det är så härligt med såna kvällar då man bara småpysslar med ett och annat (typ lackar tånaglarna, eller äntligen klipper bort den där tråden som hänger ut från tröjan).

Kommentera

