Johanna Basford (and claim to Martina-fame).

Den här veckan har jag lediga dagar mitt i veckan, och även om jag också har en splitterny thriller att hugga tänderna i (här åsidosätter vi alltså raskt alla andra olästa böcker + e-böcker + bibbbaböcker som väntar på min unconditional love) så kände jag igår en stark önskan att plocka fram min Den hemliga trädgården-färgläggningsbok för vuxna och färga loss. Så himla zen aktivitet, när jag vaknade imorse var den det första jag tänkte på, det är väldigt beroendeframkallande att sitta där och fylla i! Nu har det släppts en ny bok också, mm! Jag kan ju som bekant inte rita, alltså verkligen inte, det finns en anekdot från studietiden som handlar om stjärnor som tyvärr är helt sann. Men att hålla mig innanför linjerna går utmärkt så länge det inte handlar om naglarna på högra handen. Titta nu vad duktig jag är:

Det perfekta sällskapet för denna syssla är ju dessutom att lyssna på podcasts – som Ellen konstaterar så är det i denna busy värld tacksamt med medium som upptar bara ett sinne så att man kan fixa med något annat samtidigt. Nu har jag hetslyssnat på fem avsnitt Serial i sträck – jag lyssnade lite då hypen var som störst men den funkade inte alls som buss-lyssning när jag samtidigt slentriansurfar på Instagram och Twitter, utan kräver och förtjänar mer uppmärksamhet än så. Martina (se nu Ellen, hon är min kompis också!) skrev en kolumn om podden + min bokälskling Expeditionen för ett tag sedan. Gissa vem som tipsade henne om den boken? :)

4 kommentarer

Filed under livet

4 responses to “Johanna Basford (and claim to Martina-fame).

  1. Vad fint! Finns det inga stjärnor i boken? ;)

  2. Martina

    ja, jag borde faktiskt skriva en till kolumn om hur Expeditionen kom in i mitt liv. att bli tipsad är guld värt!

Kommentera

