Semesterpiff?

Hur resonerar ni kring smink och piff när ni är på (sol)semester? Jag vet att Att vara någons fru älskar att ha tiden att göra sig i ordning om kvällarna när de är på resa – själv är jag nog snarare motsatsen. Visst, det är underbart att duscha och tömma en halv flaska Nivea After Sun på kroppen under noggrann granskning av bikiniränder, men ungefär där tar piffet slut. Rena kläder och ett halsband men that’s it, eftersom det är såå skönt att komma tillbaka ”hem” efter middagen och inte behöva tvätta bort något smink. Var tredje kväll ungefär sätter jag på lite mascara och känner mig sedan vrålsnygg. Skönt så!

Och på tal om bloggare ute på resor, visst har ni sett Onekligens Lissabon-bildbomber? Jag kan ha mumlat något om att en somrig stadssemester borde äga rum i den staden, vadå lättpåverkad?

4 kommentarer

Filed under resor, smink & sånt

4 responses to “Semesterpiff?

  1. För det allra mesta, inget smink. I somras bestod piffet i att eventuellt tvätta håret efter en vecka i båt. :D Du kan tänka dig vad glamourös jag kände mig!

  2. Jag piffar massor! Lockar hår (håller oftast aldrig pga fukt) plus duttar på solpuder mascara och glitter på ögonlocken. Är genast så mycket roligare att sminka sig när man fått lite färg och kan skippa foundationen :)

    • Jo, å ena sidan känns det lite som slösande att inte utnyttja den fina solbrännan – samtidigt är det så skönt att inte behöva tvätta ansiktet när man kommer tillbaka :P

Kommentera

