Let my shoes lead me forward

Välj du, säger du när du har startat bilen, men du tycker väl om Jenny Wilson, det är den som är i? Jag pluggar i iPhonen med färdriktningen inprogrammerad men den är mest för din skull för jag har ju åkt den här vägen många gånger redan, klart jag hittar också i dag även om du inte gör det. Det blev ljust för flera timmar sedan och Jenny Wilson spelar och jag säger att jag såg henne på Klubi en gång och du säger att det gjorde du med och vi kommer fram till att det visst var samma gång fast vi inte var där tillsammans. Vi ser de första skyltarna precis som jag sa, Jag sa ju det säger jag antagligen för jag tenderar att göra så, och du sjunger med vilket förvånar mig men gör mig glad. Jag vill också sjunga men det var ju det där med rösten, jag ska helst vifta med händerna bara, och det passar dig bäst för du kan inte alltid skilja på höger och vänster. Oj den här är den bästa säger jag ändå med rösten och böjer mig framåt för att skruva upp volymen och Var det inte här vi skulle svänga? frågar du och jag tittar på iPhonen i famnen Va, men kom det så fort var inte skyltarna.. Jo vi skulle ha svängt, SHIT! Du sneddar in mot någon stadsdel jag aldrig hört namnet på och genast glömmer igen, gör en U-sväng och iPhonekartan snurrar snurrar och jag skratthostar Vilken värdelös kartläsare jag är. Du nynnar I’m leaving the light on just for the sight och jag säger att det här kan vi väl aldrig berätta för någon.

4 kommentarer

Filed under resor

4 responses to “Let my shoes lead me forward

  1. Människa! Så stämningsfullt du skriver! Rubrik och nio ord, behövde jag för att känna igen.

Kommentera

