Frankie, del 2

Fick en fråga på Instagram för några veckor sedan om vad som hände med Frankie Daily Journal-kalendern som jag köpte, då jag ju tog i bruk den personliga almanackan i stället. Åh, nu känner jag mig som en storbloggare som ”får frågor”! Och eftersom jag blir irriterad på bloggare som drar igång med något och sedan plötsligt aldrig skriver om det mer (ja, jag tittar på dig Blondinbella!) så ska jag naturligtvis rapportera om Frankiens öde!

IMG_5261_2

IMG_5268_2

Den blev helt enkelt min skriva lite på kvällen-dagbok, något jag sysslade med i högstadiet och återupptog 2014 med min lilla Moleskine-bok. Frankien har betydligt mindre utrymme för det så det får lov att bli kort och koncist. Fint tjockt papper och vackra nya ”ramar” för varje månad, så jag förstår att folk har fallit för den, det här är något annat än en dödstråkig Ajasto-kalender i fifty shades of grey.

2 kommentarer

Filed under stationerylove

2 responses to “Frankie, del 2

  1. Jag älskar min Frankie! Blandar lite mellan att skriva upp vad som ska göras och lite kort om dagen. Sen tänkte jag att jag kommer skriva lite mer utförligt om veckan i sin helhet under notes, om jag känner för det. Så har jag tagit upp dagboksskrivandet också vid sidan av, men där tänker jag att man skriver mer djupgående och rotande om vissa saker som man känner för att hålla än mer privata. Hur tänker du?

    • Tänker rätt lika:

      – Kalender: o-privat, lösa to do-listor etc.
      – Frankie: Privat, korta tankar, säkert rätt mycket om saker jag gjort också
      – Vanlig dagbok: Mest privat, längre grejer, mer ”flummigt” :)

Kommentera

