Febrig advent

Jag är sjuk. Under släktmiddagen i lördags blev jag akut snuvig och gick några timmar senare och lade mig med feberfrossa. Söndagen försvann i en dimma av febersvidande hud och värkande muskler, plus lite The Affair när Ibumaxen kickat in. Nu har febern lättat något, men i stället hostar jag lungsjukt och mår allmänt asigt. Plus har redan tvingats avboka tre roliga grejer och har för tillfället som mål att orka hasa mig på Mamma Mia på fredag.

IMG_5111_2

Trots att vädret fortfarande är lika eländigt som i månad elva så skriver vi ju nu december! Årets adventsstake ser ni ovan och vi kan väl låtsas om att påsförslutarna på fatet är något jag sparat på med adventsstaken i sikte, och inte sanningen som är att det är min kära man som av någon kryptisk anledning sparat dem i en jäkla burk ”för att de kan vara bra att ha”. Den 25:e åker de för övrigt raka vägen ner i roskisen och så får vi klara oss undan krig och zombieinvasioner utan påsförslutare från trettio miljoner Ruispalat-påsar.

Är för övrigt antagligen sjukare än vad jag inser eftersom jag läste Hannas julpysselinlägg och tänkte Åh vad fina, jag har säkert någon bok jag kan klippa sönder. WHAT?! WHO AM I???

5 kommentarer

Filed under hälsa, jul

5 responses to “Febrig advent

  1. Ahaha, älskar Påsförslutarna. What is this, efterkrigstiden liksom? :D jag ångrar också rätt ofta att jag slängde en av macs helt söndriga Agatha Christie bok (alltså inga sidor var fast mer) när jag sku vara ansvarsfull och röja upp. Har efter det hittat på så många fina pyssel, tex lampskärm etc.

    • Inspirerat av efterkrigstiden definitivt, även om det gått två generationer däremellan…
      Är fortfarande inne på bokpyssel. Men så är jag ju fortfarande febrig också…

  2. Alltså, påsförslutarna <3 <3 <3

  3. Pingback: Decembää! | Panorama

Kommentera

