København

IMG_4986_2

IMG_5094_2

Fin helg i Köpis! Hörde nästan mer svenska och finska än danska på gatorna, men väl i butikerna körde jag medvetet på någon slags skandinaviska och låtsades att jag förstod massa danska efter att ha plöjt alla säsongen av Borgen och Bron. Det ser supergrått ut på bilderna men vi hade tur med vädret med bara några små regnskurar. Tivoli var mysigt, maten var supergod, vi hann dricka två glas vin med H och vi shoppade både en del julklappar och lite egna grejer utan att bli helt ruinerade (det här är ändå landet som gett oss Pandora, Hay och Illums Bolighshus så det kunde ha gått hur som helst). Fab!

3 kommentarer

Filed under resor

3 responses to “København

  1. Verkr ha varit en superresa! Jag är faktist inte ens avundsjuk för jag skall iväg till Köpenhamn i början av maj istället! Vilka är de top 3 måste-besökas-av-sådana-som-du-och-jag-ställena?

Kommentera

