Mateus möter Marimekko

Processed with VSCOcam with c1 preset

Jag säger som Banditen: Porslinet från Mateus är något av det vackraste jag vet. […] Ändå fladdrar det fortfarande till i magen på mig när jag öppnar skåpet och lyfter ut en tallrik eller en skål.

Jag älskar våra Marimekko Ananas-dukar också, vi har den i tre olika färger faktiskt, varav en ”arvegods” från mödraskapet. Liiite svåra att kombinera med mönstrade servetter kan jag känna, men i dag tycker jag att jag fick till det. Ni kan låtsas att ni får ut något av bilden – fotografera nu sen ens pupsiga dukningar när det är beckmörkt när man kommer hem från jobbet..!

Lämna en kommentar

Filed under dukning

Kommentera

