Köpis-tips, bitte!

Hörni hej, vi bokade en resa till Köpenhamn förra veckan,cph så en ruskig novemberhelg flyger vi dit för lite höstmys. Hotell har vi redan, men ni sitter säkert inne på en massa tips om var man ska äta, dricka, shoppa, promenera och förundras – hit me!

Jag hoppas på att Tivoli skulle ha någon slags julmarknad, och så vill jag sticka in huvudet i alla dansk design-affärer. Samt äta biff på Hereford, jag har bara gjort det några gånger i mitt liv men det är alltid legendariskt gott!
Hotellfrukost, biff och Illums Boligshus. En bra början, så säg?

3 kommentarer

Filed under resor

3 responses to “Köpis-tips, bitte!

  1. Har tyvärr inga bra tips, gick mest omlring och suradr över att ströget renoverades när vi var där :D vi tyckte att det där turist kortet för allmänna transportmedel var helt onödigt, det blev inte använt tillräckligt när vi bara var där en helg och mest peomenerade. Ser frammemot höstiga instagrambilder!

    • Vi såg en musikal (chicago) och den var superproffsogt gjord, om man vill ha lite kultur, i just musikal gick det bra med danska tycker jag. Men det kan bero på att Chicago var bekant.

    • Jag surade över ovänliga människor när jag var där ett regnigt dygn 2008, men hoppas på idel glada bilder och granna Instagram-bilder den här gången!

Kommentera

