Irritera mera!

Åh, Snigeln Haralds berömda irritationslista är tillbaka (minus dock för alla i kommentarsfältet som hatar String-hyllor, BAH!)! Jag vill bidra med:

– Folk som älskar att berätta hur mycket de hatar Hullut Päivät
– Folk som kallar Stockmann för Stockmanns (har tydligen starka åsikter om detta varuhus?)
– Folk som går långsamt och blockerar hela trottoaren och sedan blir irriterade när jag försöker klämma mig förbi dem genom att åma mig längs husväggen
– Folk som like:ar sina egna Facebook-statusar
– Folk i Sverige som tror att jag bryter på finska!!!!
– De här 20 punkterna som jag skrev 2012

10 kommentarer

Filed under listor

10 responses to “Irritera mera!

  1. Mia

    De där som säger Stockmanns, hur gamla är de?

  2. Haha, jag har alltid sagt Stockmanns, men så är jag ju en lantis också. Också en fin inre bild av dig som åmar sig mot en husvägg. :D

  3. Kan fylla i med:

    – folk som går mitt på cykelbanan med hörlurar och sen blir förbannade när man ringer i ringklockan
    – folk jag inte känner (läs: kunder) som härmar mitt sätt att prata
    – den där ”skinnbiten” som alltid fastnar på kokade ägg när man skalar dem, liksom på den platta delen av ägget
    – vitlöksskal som fastnar precis överallt
    – att säga höna när man menar kyckling eller broiler

    Tack och bock!

  4. Vilken tur att vi har lite hav emellan oss så vi inte irriterar varandra till vansinne. <3

  5. ”Folk som like:ar sina egna Facebook-statusar”

    Hahaha xD

Kommentera

